Aankomst in Azië - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lianne Smit - WaarBenJij.nu Aankomst in Azië - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lianne Smit - WaarBenJij.nu

Aankomst in Azië

Blijf op de hoogte en volg Lianne

27 Juli 2017 | Thailand, Bangkok

Wat aanvankelijk 6 weken Azië zou worden, is een iets langere reis geworden. We starten onze trip in Bangkok, reizen per bus door Cambodja, met het vliegtuig door Vietnam, waarna we twee weken naar Bali Indonesië gaan en onze reis afsluiten met 5 weken kamperen aan de oostkust van Australië. Een mooie reis langs bekende maar ook nieuwe plekken.

Na heel lang wachten was het zondag 23 juli eindelijk zover. Onze huwelijksreis kon beginnen!
Van Amsterdam, via Helsinki, naar Bangkok gevlogen. Het eerste deel van de reis ging prima en verliep heel soepel. De vlucht naar Bangkok was helaas heel warm en met veel turbulentie waardoor we enigszins moe aankwamen in Thailand. En dan begint het.. de warmte; drukkend en vochtig, de drukte; overal borden en verkeer, de geuren van alle eettentjes. En de jetlag.. we kunnen gelukkig direct inchecken, nemen een duik in de rooftop-pool en slapen heel even. De rest van de dag brengen we door in de drukke straten van Bangkok en proeven wat van de heerlijke Thaise gerechten. Vroeg naar bed en na een lange goede nacht zijn we onze jetlag te boven en kan het avontuur gaan beginnen.

Om Bangkok in slechts een dagje te zien en een klein beetje een eerste indruk te krijgen bezoeken we wat tempels en paleistuinen. Om deze te bereiken zijn we met de boot gegaan. Een lange volle boot waar een kaartje slechts 28 cent kost. Het loopt georganiseerd, ze fluiten als ze aankomen waarna iedereen snel de boot op en af geleid wordt. Met een rotgang en kriskras (alle boten gaan van links naar rechts over de snelstromende bruine rivier) zijn we bij de eerste tempels. Mooie indruk van de Thaise bouwwerken. Aan het water op plastic stoeltjes drinken we wat water naast de keuken waar een kokkin met 1 tand de meest bijzondere gerechten kookt. De eerste vriendelijke Thaise glimlach :)
In de middag gaan we fietsen. Een Nederlandse organisatie, opgericht door Ko van Kessel, organiseren fietstochten door de onbekende straatjes van Bangkok. Met een hele rits Nederlanders fietsen we achter onze gids aan. Wat een belevenis. We fietsen en sturen ( met een stuur welke even breed is als de steegjes) door de woonwijkjes van de Thaise bevolking. Kleine smalle straatjes, huisjes waar de lekkerste eetgeuren uitkomen en markten waar exotische kost wordt verkocht. De gids laat ons proeven aan zoete rijst, pannenkoeken van kokos, balletjes van zoete aardappel en de tropische vruchten. Het is een absolute toeristische en Hollandse tour maar zeer zeker de moeite waard.

S'avonds eten we een hapje met de collega van Michel, die toevallig ook in Bangkok is en kopen we een kaartje naar Cambodja. Voor 12 euro kopen we tickets van de busmaatschappij die ons morgen naar Siem Reap brengt.
8 uur vertrekken we in een (voor de begrippen hier) luxe bus. Na 5 uur bereiken we de Cambodjaanse grens wat inhoud dat ons paspoort de "departure" stempel van Thailand krijgt en wij lopend de Cambodjaanse grens overgaan. De bus mag doorrijden maar alle inzittend moeten lopend de grens over waar we het Cambodjaanse visum krijgen. Na de grens stappen we weer in en sms ik Peterhans dat we eraan komen. Mijn vorige reis in Cambodja werd georganiseerd door Peterhans. Inmiddels heeft hij zijn droom waargemaakt door een eigen guesthouse te openen in Siem Reap. Zijn tuktukdriver staat ons dan ook op tijd bij de bus op te wachten en brengt ons naar het guesthouse. Wat een warm welkom kregen we daar. Limejuice, een koud handdoekje en... een honeymoon kamer! Helemaal versierd met prachtige bloemen, gevouwen handdoeken, onze foto en een klamboe vol geknipte hartjes. ❤️

• 27 Juli 2017 - 07:26

Jolanda:

Super leuk om jullie eerste reisverslag te lezen! De eerste stappen in jullie grote avontuur zijn gezet!! Xx

• 27 Juli 2017 - 07:38

Jacq:

Wat ontzettend leuk om te lezen! Heel veel plezier samen!!!

• 27 Juli 2017 - 08:00

Corina:

Super leuk en grappig hoe jullie alles beleven. En dan dat warme welkom bij Peterhans, super!!!xxxx

• 27 Juli 2017 - 08:21

Willem:

Wat een leuk verslag en wat een leuk begin van jullie vakantie

• 27 Juli 2017 - 09:25

Mariam:

Leuk om jullie zo te volgen, je schrijft het zo dat het bijna lijkt of we er bij zijn, geniet er samen van, veel liefs❤️

• 27 Juli 2017 - 11:40

Joke:

Fantastisch zo mooi begin van jullie reis,
    Geniet ervan heel veel liefs

• 27 Juli 2017 - 12:30

Harry:

Leuk "geschreven" Lianne!!
    En gaaf om te lezen hoe het daar "werkt"
    Veel plezier samen en ben benieuwd naar jullie volgdnde ervaringen.

• 07 Augustus 2017 - 08:13

Lydia:

leuk om zo mee te reizen met jullie