Nog 2 weken:) en wat info voor de geïnteresseerde - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Lianne Smit - WaarBenJij.nu Nog 2 weken:) en wat info voor de geïnteresseerde - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Lianne Smit - WaarBenJij.nu

Nog 2 weken:) en wat info voor de geïnteresseerde

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

21 Oktober 2012 | Nederland, Rotterdam

Over precies 2 weken vertrek ik voor 9 weken. Via deze site kunnen jullie mijn verhalen lezen en foto's zien. Ook de verhalen van Marieke (mijn klas en reisgenootje) zal ik hier plaatsen omdat we hoogstwaarschijnlijk hetzelfde mee zullen maken.

Ik zal jullie wat meer uitleggen over mijn reis:
Ik heb me een half jaar geleden ingeschreven voor de minor International Aid and Development. Een minor is een verplicht deel van je HBO studie wat een half jaar duurt. Een soort uitgebreid keuzevak. Voor de zomervakantie heb ik te horen gekregen dat ik bij de start van het nieuwe schooljaar hier aan mee mocht doen. Nu ben ik de afgelopen weken op school zeg maar "klaargestoomd" om straks weg te kunnen (klinkt spannender dan het was haha)

4 november vertrekken we s'avonds om acht uur naar Seoul in Zuid Korea waar we een paar uur moeten wachten om verder te vliegen naar Phnom Pehn, de hoofdstad van Cambodja.
We starten onze reis met een cultuurweek dwars door Cambodja. Dit doen we met alle medestudenten die ook voor hun minor in Cambodja zitten. We gaan in deze week o.a. naar Angkor Wat (tempel), de killingfields (van de Rode Kmer, massamoorden in de jaren 60 en 70 in Cambodja) en we krijgen taalles.
Na een week komen we weer terug in de hoofdstad. We zullen dan onder leiding van Stichting cambodja.nu met medestudenten verblijven in een guesthouse. We blijven in dit guesthouse voor twee weken. Deze weken gaan Marieke en ik gebruiken om in kaart te brengen hoe de gezondheidzorg en met name de verloskundige zorg in Cambodja en het platteland van Cambodja is geregeld. Hiervoor gaan we langs bij o.a. de NGO's (dit zijn organisaties die niet van de overheid zijn zoals bijvoorbeeld het rode kruis).
Na de twee weken in de hoofdstad hopen we een idee te hebben van de zorg rondom de zwangere vrouw. Naar aanleiding van de "verbeterpunten" gaan Marieke en ik (met 1 medestudent en zonder de organastie) 3 weken op het platteland aan de slag (om o.a. voorlichting te geven). Hier verblijven we ook in een guesthouse of bij een gastgezin.
We sluiten onze reis in Cambodja af met een laatste week in de hoofdstad om ons werk op het platteland daar te rapporteren en eventueel een advies uit te brengen aan de NGO's in de hoofdstad.
De weekenden zijn we "vrij" en gaan we er met de groep op uit. Zo als het er nu uitziet gaan we een weekend een jungletocht doen, een weekend naar Rabbit Island (een soort van Bounty eiland) en vieren we Sinterklaas:). Zelf hoop ik nog naar Ho CHi Mihn City in Vietnam te kunnen maar dit wordt waarschijnlijk een lastig verhaal wegens het visum wat we voor Vietnam nodig hebben.
Hier nemen we dan ook afscheid van de rest van groep om 22 december naar Bangkok (hoofdstad van Thailand) te vliegen. Dan is het kerstvakantie en Marieke en ik hebben ervoor gekozen om de kerstvakantie verder te reizen en om kerst en oud en nieuw in Thailand te vieren.
De 22e komen we s’avonds aan in Bangkok. We vertrekken hier de 23e weer met de bus naar het zuiden. Daar nemen we de boot naar Koh Tao. Op Ko Tao komen we dan kerstavond aan. We gaan hier lekker luieren, badderen, snorkelen en ik ga hier 2 dagen duiken. 29 december nemen we de boot naar het buureiland Koh Samui. Hier gaan we verder met leuke dingen doen (we willen op een scooter het eiland over en willen ook hier een tocht maken). Op oudjaarsavond nemen we een speedboot naar Koh Pangang waar we naar DE fullmoonparty gaan (hier zijn de meest bekende fullmoonparty’s en met oud en nieuw schijnt het helemaal leuk te zijn).
We komen dan 1 januari heel vroeg weer aan op Koh Samui waar we misschien nog wat kunnen slapen voordat onze (hele) lange terugreis begint  We gaan 1 januari met de boot en de trein (die de hele nacht, 13 uur duurt) terug naar Bangkok. We komen in Bangkok in de ochtend aan, gaan deze dag rondlopen (met bagage) door Bangkok, laatste dingen shoppen en misschien nog wel een massage voordat we s’avonds naar het vliegveld zullen gaan. Vanuit hier vertrekken we midden in de nacht (zo rond 2en) weer via Zuid-Korea naar Amsterdam!

Ik ga er vanuit dat het een hele mooie reis gaat worden, ik heb er heel erg veel zin in en ik probeer jullie af en toe met een verhaaltje op de hoogte te houden!

  • 21 Oktober 2012 - 19:46

    Harry:

    Het ziet er leuk, mooi en spannend uit! Ik ga je zeker volgen. Kan me voorstellen dat je er nu al zin in hebt. Tot gauw

  • 25 Oktober 2012 - 22:57

    Danielle:

    Heel veel succes en plezier samen!!
    we skype!!!
    xxxxxxx

  • 27 Oktober 2012 - 22:20

    Jacq:

    Ziet er goed uit zeg! Ik ga je zeker volgen. Alvast heel veel succes en plezier! X

  • 05 November 2012 - 20:09

    Hennie:

    Hoi Lianne, heel veel succes en we gaan je volgen de komende tijd, liefs uit de meloenstraat van de bolinks

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 17 Okt. 2012
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 13548

Voorgaande reizen:

23 Juli 2017 - 25 September 2017

Huwelijksreis

23 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Maleisië en Indonesië

04 November 2012 - 03 Januari 2013

Cambodja en Thailand

Landen bezocht: