Feestdagen in Thailand en nu al een week thuis.... - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Lianne Smit - WaarBenJij.nu Feestdagen in Thailand en nu al een week thuis.... - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Lianne Smit - WaarBenJij.nu

Feestdagen in Thailand en nu al een week thuis....

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

12 Januari 2013 | Nederland, 's-Gravenhage

Al weer een week thuis.. Wat is de tijd snel gegaan zeg. Zit ik in mijn kamer en dan lijkt het net alsof ik niet weg ben geweest.

Om het hele reisverslag compleet te maken, zal ik mijn laatste verslag (voorlopig het laatste verslag want morgen gaan we naar de vakantiebeurs voor de volgende verre reis!) plaatsen van de feestdagen in Thailand.

Kerst is prima bevallen in de warme Thaise zon. De echte kerstsfeer behaal je niet maar zo af toe kwam er een australier met een kerstmuts voorbij op het strand. De avonden zijn we heerlijk uit eten geweest en heb ik gezellig met de familie kunnen skypen (wat ben ik blij dat ik in deze tijd leef). 2e kerstdag zijn we met een scooter de verborgen strandjes op aan zoeken. Echt heel leuk en mooi maar... je moet er wel komen. De scooter haalde de berg niet waardoor Marieke de scooter met mij moest duwen en naar beneden ben ik maar gaan lopen want Marieke ging nog 20 km/h met de remmen vol ingedrukt :) S'middags een bezoekje aan de duikschool gebracht want het werd tijd om te duiken!
Leuke duikschool van een Nederlandse eigenaar en de 2 dagen na de kerst waren super leuk! Allebei de dagen 2 duiken gemaakt bij prachtige stukken van Koh Tao (met name het Twins eiland was zo mooi). Onder water toch weer heel anders dan ik was gewend. Egypte blijft toch mooier maar prachtig tussen de rotsen gedoken, veel vis en weer hele nieuwe dingen gezien! Marieke een beetje warm gekregen voor de duiksport want die is persoonlijk begeleid bij het snorkelen en heeft even perslucht mogen ademen. Wie weet heb ik er weer een nieuwe buddy bij ;)

Met knikkende knietjes stonden we de 29e klaar om naar Koh Samui te gaan. Dit viel gelukkig echt heel erg mee (met uitzondering op de stank, want backpackers die nachten doorhalen vergeten ook massaal te douchen) en na een tussenstop op Koh Pangang zijn we aangekomen op Koh Samui. Na een klein beetje drama, 5 uur wachten op de stoep, 20 hotels af en afgezet te zijn op de vuilnisbelt, kregen wij een slaapplek. Niet waar we hadden geboekt maar bij de overbuurman die ons zielig vond. De vreselijk arrogante en trieste hoteleigenaar van ons hotel kon niet zo lekker tellen. Hij had 12 kamers verkocht maar had er maar 6!
Om het hele verhaal kort te houden: Na 1 nacht bij de overbuurman en de rest in ons eigen hotel, hebben we maar de helft betaald, hele erge ruzie gehad en krijgt meneer de fransman een hele slechte recensie van ons ;)

Koh Samui voldeed naast het hotel niet helemaal aan onze verwachtingen. We hebben slecht weer gehad en oudjaarsavond in het donker gezeten. Het laatste had gelukkig wel zo z'n charme want we hebben gedineerd bij kaarslicht en om kwart voor 12 sprong het licht weer aan. Iedereen die de fullmoonparty ook niet kon bezoeken op het eiland ernaast, kwam gelukkig wel bij ons het strand op. Dus met een ouderwetse breezer en smirnoff, met de voetjes in de zee, het vuurwerk bekeken en een mooie wensballon opgelaten. Bijna iedereen liet een wensballon op dus een prachtige lucht met oranje lampjes. Mijn oud en nieuw werd anders dan gepland maar zeker uniek en gezellig!

Op de 1e dag van 2013 begin onze terugreis naar huis. Een boottocht naar het vaste land en een nachtbus naar Bangkok. Een dagje winkelen in de enorme hoofdstad van Thailand, nog een Thaise maaltijd en toen naar het vliegveld. Opnieuw hadden we een overstap op Seoul in Zuid-Korea. We hadden in 5 uur vliegen wel 50!!!graden verschil. Van +35 naar -13 en sneeuw. Na 3 uurtjes wachten in de oa de massagestoelen, zat onze reis erop! Na bijna 3 dagen reizen kwam ik 3 januari om 18.30 weer terug op Hollandse bodem. Ondanks de kou, toch een heel warm welkom van mijn lieve familie en mijn vriendinnetjes die ik heel erg heb gemist. En wat is thuiskomen toch lekker na al die weken. Ik heb voor het eerst kunnen genieten van het "thuis zijn" na een reis.

De laatste selectie foto's zet ik er ook zo snel mogelijk op en iedereen die ik nog niet heb gezien, hoop ik snel te zien. Bij deze zijn mijn lieve lezers van harte welkom om mijn boek te komen bekijken wanneer deze klaar is (eerst ruim 3000 foto's uitzoeken..)

Bedankt voor het meeleven!

  • 13 Januari 2013 - 17:33

    Sistaaaaaah:

    goh wat een leuk verslag, wat heb jij leuke dingen meegemaakt..... :P

  • 15 Januari 2013 - 21:37

    Hennie:

    Ha Lianne, ik heb genoten van al je verhalen en kom zeker je boek bekijken, grtjs uit de meloenstraat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 17 Okt. 2012
Verslag gelezen: 566
Totaal aantal bezoekers 13548

Voorgaande reizen:

23 Juli 2017 - 25 September 2017

Huwelijksreis

23 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Maleisië en Indonesië

04 November 2012 - 03 Januari 2013

Cambodja en Thailand

Landen bezocht: